OHLÉDNUTÍ ŽÁKŮ ZUŠ – ÚČASTNÍKŮ PROJEKTU 2014

30.11.2014 11:07
V roce 2014 se uskutečnil společný projekt České filharmonie 
a AZUŠ ČR. Na valné hromadě v Milovech 16. 10. 2014 pan Mgr.
Petr Kadlec z ČF prezentoval filmový dokument, který si můžete
prohlédnout na následujícím odkazu:

LINK NA VIDEO:

https://www.youtube.com/watch?v=sjFfaLvRohQ&list=UUvuA8MvpZZ3TByy1HrwYJ0g

OHLÉDNUTÍ ŽÁKŮ ZUŠ – ÚČASTNÍKŮ PROJEKTU 2014

Celkově

Přišlo to jako voda při povodni. Informace, která se stala
skutečností: „Budeme hrát s Českou filharmonií!!“ Věta pro 
mnohé muzikanty nepředstavitelná.

Mohla jsem ochutnat atmosféru práce profesionálního hraní 
v orchestru. Je velký rozdíl, jestli jsem ve svém souboru
nejstarší a musím ho tak trochu táhnout, než když se můžu 
nechat já táhnout někým zkušenějším. Možná mě to inspirovalo
natolik, že bych se někdy chtěla stát členem profesionálního
orchestru.

Myslím, že jsem dostala možnost zhodnotit sama sebe, když jsem
byla součástí orchestru a profesionálních lidí, kteří mi vlastně
drželi zrcadlo, které odráželo mě samotnou. Uviděla jsem své
nedostatky a věřím, že budu mít o důvod víc na sobě pracovat 
a zlepšovat se.

Když jsem byla v sobotu na první zkoušce, cítila jsem se hodně
nervózní a vystrašená, kvůli starším hráčům a hlavně
filharmonikům – vždyť oni hrají podstatě déle než já – a taky
líp. Ale v neděli to bylo mnohem lepší a lepší. A když jsme 
měli včera zkoušku v Rudolfinu, tak si troufám říct, že jsem 
to zahrála a dneska už se moc těším na koncert.

Bylo řečeno, že se zde mohou stát všelijaké věci. A já musím
přiznat, že jedna z nich se stala mně. Ano, zamiloval jsem 
se.... do Dvořákovy Deváté symfonie. Při závěru této skladby 
mi běhá mráz po zádech.

Účast filharmoniků

Naše koncertní filharmonička byla vstřícná a odpouštěla mi mé
zálety do jiných tónin. Fascinovalo mě, že hraje bez pavouka,
protože to je fakt COOL.

Moc se mi líbil přístup naší koncertní mistryně, která k nám
měla velký ohled a dávala nám cenné rady, což nás pomáhalo
pozvednout na daleko vyšší úroveň.

Být v kontaktu s filharmoniky, slyšet jejich rady a poznámky,
pozorovat je při práci, bylo velice povzbuzující především pro
celoprázdninové cvičení/zkoušení. Náš koncertní Ivan byl fakt
frajer.

Ladislav Cigler

Byla jsem nadšená z pana dirigenta Ladislava Ciglera, protože
rozumí houslím a řekne nám, jak hrát smyky…

Perfektní práce pana dirigenta, který pečlivě, energicky a 
s radostí pracoval.

Výborný kontakt Ladislava Ciglera s hráči. Nediriguje „odměřeně“
– naopak orchestr náramně vnímá a povzbuzuje ho. Dává důraz 
na výraz, integritu a kultivovanost tónu orchestru.

Jiří Bělohlávek

Pan Bělohlávek s námi zkoušel pouze Novosvětskou, ale přesto 
to bylo jako v pohádce. Byl milý, úžasný, konkrétní, vždy mi
dokázal zprostředkovat svoji ideu. 

A to že jsem hrál pod taktovkou pana mistra šéfdirigenta Jiřího
Bělohlávka, tak to budu s hrdostí vyprávět svým vnoučatům.

Skvělá hudební přirovnání mistra Bělohlávka k záležitostem
běžného života: „To znělo, jako kdybyste zakopla o šutr…“

Celkově do budoucna

P.S. pro budoucí účastníky: „Cvičte, stojí to za to!“ (kluk – 18 let)